2014 in memories...


Assalamualaikum dan salamsejahtera...
2015 menjelang tiba 2014 menjadi kenangan yang tak akan hilang...







2014...
kedatanganmu dinanti..
pemergianmu di uji..

Mac 2014..
terlakar sejarah luka
pergi mu MH370 bersama duka dan air mata
hilang ghaib entah kemana
disembunyi sang maya
atau ditelan samudera...

Feb - April 2014..

kering tiada hujan yang membasahi bumi
bumi dahaga isinya jua menderita
catuan air pown bermula...
berbulan jua lamanya..
jerebu singgah menjengah tatkala
kita sedah mengah dan lelah....

Julai 2014..

tatkala kita sedang berpuasa
kemeriahan aidilfitri kian terasa
tragedi baru mula menjelma
MH17 punya cerita
siapa punya angkara
kita punya derita...

Sept 2014..

bila amanah tidak dilaksana
anak-anak yang merana
UPSR 2014 satu petanda
soalan bocor menjadi tanda tanya..

Disember 2014..

menjadi memori untuk kita
banjir besar melanda
tatakala kita sibuk mengatur rencana
menyambut tahun baru dunia...

adakah ini sebagai petanda?
sudah banyak kita leka

bukan itu saja MH370 pergi
tiada dijejaki
MH17 jatuh tanpa kerelaan
QZ8501 memori berdarah
seperti kembali...
petutup tragedi di tahun 2014 ini....


















kisah BOoLa




kisah bola...

demam piala suzuki AFF telah pown tamat..
ni sedikit sebanyak coretan dan rentetan mengenai fiala AFF..
pada awalnya tiada siapa menyangka Malaysia bakal pergi sejauh ini pada tahun ini..

1.permulaan yang kurang agrasif apabila seri tanpa jaringan menentang Myanmar pada aksi pembukaan kumpulan B di Stadium Jalan Besar, Singapura

2. perlawanan ke dua pada  23 November lalu sebelum kalah 2-3 kepada Thailand. Pada masa ini kelihatan harapan yang tipis untuk mara ke final piala AFF.


3.Namun sesuatu yang berlaku semasa bertandang ke Singapura di Stadium Nasional Kallang, 29 November lalu yang menyaksikan Malaysia mara ke separuh akhir menerusi kemenangan bergaya 3-1. Pda masa ini sinar harapan kembali menerangi pelusok Jiwa rakyat Malaysia.


4.Ceritanya bermula disini... bukan apa sebb ak g tegok tu la baru nak bermula tu hahaha,.


Kisah Aku..... :P
pagi ahad yang tenang setenang jiwaku...
nama pown cuti mestila tenangkan hahaha...
berkobar2x taksababr nk tunggu petang..
seawal 2.30 petang tiba2x awan kumulunibus terbentuk kelihata seperti hujan akan turun
namun kugagahkan jua kaki untuk tengok bola ...
hujan hujan bola bola x gitu....
jadi niat nk tengok bola diteruskan..

sepakmula pada pukul 8.30 yang mengagumkan aku Ultras malaya yang sungguh bersemangat menyanyi memberi sorakkan tanpa henti 90 minit lebih....

kagum kagum...



5. Namun Skuad Harimau Malaya yang kalah 1-2 pada aksi pertama di Stadium Shahalam , 7 Disember lalu, 

Hampa la jugak permainan malam tu sungguh menyedihkan.. hujan yang turun seolah-olah turut bersedih membasahi bumi Malaysia..

6. Namun lagi sekali sesuatu yang tidak diduga apabila Harimau Malaya bangkit melakar kemenangan bergaya 4-2 di Stadium Nasional My Dinh, Hanoi, Vietnam.


7. Kemuncak perlawanan akhir membabitkan pasukan Malaysia menentang  Thailand dengan aksi pertama berlangsung di Stadium Rajamangala, Bangkok pada Rabu (17 Disember) . Malaysia menanggung kekalahan 

2 - 0 .

8.  manakala perlawanan akhir kedua di Stadium Nasional Bukit jalil  pada 20 Disember 2014 cerita kedua pon bermula. hahahaha nk bagi tau ak g tgk gak hahaha tp malas dah nk cita panjang2x psal parking jauh berbatu pasal kena beli baju hujan pasal burger tah apa2x beli dalam stadium pasal nk kuar ke paking bersesak2x bagai pasal ultras yang sentiasa bersemangat pasal Safie sali mahupown indra.


Yang aku nak cita dekat sini walaupown Malaysia Menang Dalam Kekalahan menang 3-2 walaupown dalam masa 58 minit thailand 0 tanpa jaringn 10 minit terakhir thiland berjaya menyumbat 2 goal sekaligus memenangi kejuaraan AFF suzuki 2014 ... i proud being Malaysia walaupon sedikit kecewa...



yew la mana orang suke kalahkan.. 

tapi tu la hakikatnya menang tapi kalah hehehe...


Malaysia Tanah Tumpahnya darahku




LOve Malaysia...









There was an error in this gadget