ayah...


AYAH...

hari brgnti hari...
bulan brgnti bulan...
namun ingatanku pdamu..
tidak prnah trpadam...

AYAH...

sungguh aku rindu....
mendengar suara garaumu...
celotehmu... gelak sendamu...
semuanya masih trngiang...
di perdu telingaku...



AYAH....

maafkan ku kiranya...
semasa hayatmu aku...
tidak  pernah memberi kemewahan...
seperti anak-anak yang lain....tapi
sungguh aku tidak mampu...

AYAH...
maafkanku jua...kiranya..
semasa dipenghujung hayatmu...
aku tidak smpurna menjagamu...
jika aku tahu.... kau akan pergi seawal itu...
sungguh.... aku sanggup korbankan....
masa dan tenaga...hanya...
untuk memberi sepenuh perhatian...
mnjagamu.....

AYAH....
kata-katamu...nasihatmu....
dua hari sbelum kau dijmput Illahi...
akanku pegang dan...
akanku turuti hingga...
akhir nyawaku......


1948-2010...
Adieq Lizza 





No comments:

Post a Comment