-HANTU SAKIT PERUT-

-HANTU SAKIT PERUT-

di pagi yg hening
saat muzik cengkerik berdendang
aku terdengar satu erangan

nafas mula menjadi seakan-akan tersekat
bulu roma mula meremang
merimaskan aku

ku pandang kiri dan kanan
ku mengatur gerak langkah kaki ini
kadang2 aku berpusing
bila ku rasa seperti ada sesuatu yg melintas
namunku berpura-pura tenang
walau muka mula pucat tidak berdarah
dan jantung mula berdegup kencang

ku kuak pintu bilik ku
ku terkedu
terpana aku seketika
melihat sekujur tubuh di muka pintu
terbaring lesu sambil menongkat dagu
memandang tepat ke bola mataku
bagaikan cuba meraih simpati

ku memberanikan diri
mendekatkan diri pada dirinya
walaupun akut menyelubungi diri
ku gagahkan jua diri ini

ku tenung mukanya
pucat dan lesu
mcam pesakit dalam icu
dalam hati kecilku bertanya
eh?knape hantu nie?

dia baring terguling-guling
ade mase dia tertonggeng
aku mula menjadi pening
melihat dy berpusing-pusing bgaikan gasing

ku tanya pada hantu
kenapa kamu begitu?
kasihan pula melihat dirinya
macam orang kena histeria
kata hantu pada aku
tolong amik ubat aku dalam laci kau tuh !

diriku mula rasa pelik
ubat apa pulakk hantu ni nak?
pil chit kit teck aun aku jumpa
lah ! hantu nie sakit perot rupanya

** ERR...MERAPU2..**

-sinufashar-

No comments:

Post a Comment