malam (i)


malam 

kala malam kau kata kelam
mengapa kau tenang dalam pelukannya
kala malam kau kata hitam mengapa kau cari cahyanya
kala malam tenang
damai dan senang
kala malam diam dan lengang
kala malam sepi dan menyepi

malam
di malam sepi unggas bernyanyi
penawar hati yg sepi
aku masih segar belum diulit mimpi

malam
menjadi saksi
begitu sulit mata kumpejam
dalam diam namun berceloteh didalam hati

banyak persoalan yg bermain di benak ku
bnyk tanda tanya yang masih tiada jawapannya
aku menyepi dalm kegelapan malam

kala malam tenang
damai dan senang
kala malam diam dan lengang
kala malam sepi dan menyepi
malam
di malam sepi unggas bernyanyi
penawar hati yg sepi
aku masih segar belum diulit mimpi

malam
menjadi saksi
begitu sulit mata kumpejam
dalam diam namun berceloteh didalam hati
banyak persoalan yg bermain di benak ku
bnyk tanda tanya yang masih tiada jawapannya
aku menyepi dalm kegelapan malam
kala malam tenang
damai dan senang
kala malam diam dan lengang
kala malam sepi dan menyepi

malam
di malam sepi unggas bernyanyi
penawar hati yg sepi
aku masih segar belum diulit mimpi
malam
menjadi saksi
begitu sulit mata kumpejam
dalam diam namun berceloteh didalam hati
banyak persoalan yg bermain di benak ku
bnyk tanda tanya yang masih tiada jawapannya
aku menyepi dalm kegelapan malam


No comments:

Post a Comment